شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×

بر اساس گزارش‌ها، گوگل با معرفی کارت‌های خلاصه‌سازی ایمیل، هوش مصنوعی جیمینی را به شکل نمایانی در جیمیل کاربران معرفی کرده است. این کمپانی روز پنجشنبه اعلام کرد که کاربران دیگر نیازی به انتخاب گزینه‌ای برای استفاده از هوش مصنوعی جهت خلاصه‌سازی ایمیل نخواهند داشت. اکنون، هوش مصنوعی به صورت خودکار در صورت نیاز محتویات […]

ارتقای قابلیت‌های هوش مصنوعی گوگل در جیمیل: خودکارسازی خلاصه‌نویسی ایمیل‌ها
  • کد نوشته: 1094
  • ۱۰ خرداد
  • 70 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • برچسب ها

    بر اساس گزارش‌ها، گوگل با معرفی کارت‌های خلاصه‌سازی ایمیل، هوش مصنوعی جیمینی را به شکل نمایانی در جیمیل کاربران معرفی کرده است. این کمپانی روز پنجشنبه اعلام کرد که کاربران دیگر نیازی به انتخاب گزینه‌ای برای استفاده از هوش مصنوعی جهت خلاصه‌سازی ایمیل نخواهند داشت. اکنون، هوش مصنوعی به صورت خودکار در صورت نیاز محتویات ایمیل را خلاصه می‌کند و کاربران نیازی به دخالت مستقیم ندارند.

    خدمات جدید جیمینی

    پارسال هنگامی که جیمینی در نوار جانبی جیمیل فعال شد، یکی از قابلیت‌های آن این بود که کاربران می‌توانستند مکالمات طولانی ایمیلی خود را خلاصه کنند. این قابلیت همراه با ابزارهای دیگری مانند امکان نگارش پیش‌نویس ایمیل و مشاهده پاسخ‌های پیشنهادی به کاربران عرضه شد. اکنون، گوگل از این هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد در صندوق ورودی کاربران بهره می‌گیرد، بدون توجه به این‌که آیا کاربران علاقه‌مند به استفاده از آن هستند یا خیر.

    برخی کارشناسان این تغییر را نمونه‌ای دیگر از رشد سریع استفاده از هوش مصنوعی در نرم‌افزارها و خدمات معمول کاربران می‌دانند. اما لازم به ذکر است که خلاصه‌سازی‌های انجام‌شده توسط هوش مصنوعی همیشه قابل‌اعتماد نیستند. به عنوان نمونه، زمانی که اپل این ویژگی را برای اعلان‌های اپلیکیشن معرفی کرد، مشخص شد که در خلاصه‌سازی تیترهای خبری مشکلاتی وجود دارد. در نهایت، اپل به توقف این قابلیت برای اپلیکیشن‌های خبری اقدام کرد.

    چالش‌های کیفیت و دقت

    برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی معرفی شده توسط گوگل نیز با چالش‌هایی روبرو شده‌اند. برای مثال، خلاصه‌سازی هوش مصنوعی در جستجوی گوگل اغلب خطاهایی داشته و اطلاعات نادرست ارائه داده است. با این حال، با معرفی کارت‌های خلاصه‌سازی جدید ایمیل، جیمینی نقاط مهم ایمیل‌های طولانی را شناسایی کرده و به‌روزرسانی‌های آن‌ها را با دریافت پاسخ‌ها دنبال می‌کند.

    یکی از سخنگویان گوگل اظهار داشت: «این ویژگی جایگزین گزینه دستی خلاصه‌سازی ایمیل نخواهد شد و همچنان به عنوان یک گزینه در بالای ایمیل و نوار کناری در جیمیل قابل مشاهده باقی خواهد ماند.»

    تنظیمات و دسترسی‌ها

    در ابتدا این قابلیت فقط برای ایمیل‌های به زبان انگلیسی در دسترس است. بسته به موقعیت جغرافیایی، این کارت‌های خلاصه‌سازی ممکن است به‌صورت پیش‌فرض فعال یا غیرفعال باشند. به‌عنوان مثال، این قابلیت‌ها در اتحادیه اروپا، بریتانیا، سوئیس و ژاپن غیرفعال خواهند بود. سایر کاربران می‌توانند این ویژگی را از طریق تنظیمات جیمیل و بخش «ویژگی‌های هوشمند» فعال یا غیرفعال کنند. همچنین، مدیران می‌توانند گزینه‌های شخصی‌سازی را از طریق کنسول مدیریت غیرفعال کنند.

    به‌طور کلی، این اقدام گوگل نشان از تداوم تلاش‌های آن برای بهبود تجربه کاربری و بهره‌گیری از هوش مصنوعی در خدماتش دارد. در آینده، با پیشرفت‌های بیشتر در این زمینه، شاهد تحولات چشمگیری در نحوه مدیریت ایمیل‌ها و ارتباطات خواهیم بود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *