براساس گزارشها، شرکت تولیدی کگاز در اردیبهشت ۱۴۰۴ تعداد ۳۵ میلیون و ۹۲۲ هزار بطری سبک تولید کرده است. این مقدار در مقایسه با تولید ۴۰ میلیون و ۲۳۸ هزار بطری در همان ماه از سال گذشته، نشاندهنده کاهشی معادل ۱۱ درصد است. این افت تولید خصوصاً در ابتدای سال میتواند علامتی از ضعف در […]
براساس گزارشها، شرکت تولیدی کگاز در اردیبهشت ۱۴۰۴ تعداد ۳۵ میلیون و ۹۲۲ هزار بطری سبک تولید کرده است. این مقدار در مقایسه با تولید ۴۰ میلیون و ۲۳۸ هزار بطری در همان ماه از سال گذشته، نشاندهنده کاهشی معادل ۱۱ درصد است. این افت تولید خصوصاً در ابتدای سال میتواند علامتی از ضعف در برنامهریزی عملیاتی باشد.

فروش بطریها نیز از ۴۳ میلیون و ۵۹۴ هزار عدد در اردیبهشت سال پیش به ۴۲ میلیون و ۶۲۸ هزار عدد کاهش یافته که نشاندهنده افتی دو درصدی است.

گرچه این کاهش اندک بهنظر میرسد، اما به همراه افت تولید، روندی نزولی در عرضه یا تقاضای بازار را نشان میدهد.
مطالعه عملکرد ماهانه کگاز حاکی از آن است که مجموع درآمد این شرکت در اردیبهشت ۱۴۰۴ به ۲۰۲ میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با ۱۵۹ میلیارد تومان سال گذشته، رشد ۲۷ درصدی را ثبت کرده است.

با این حال، این افزایش درآمد نه به دلیل رشد تولید و فروش، بلکه به واسطه افزایش قیمتها و تورم اقتصادی بوده است. به عبارتی، شرکت کگاز از رشد قیمتها به جای افزایش بهرهوری بهرهمند شده است.
در حالی که کگاز توانسته درآمد خود را در مقایسه با سال قبل افزایش دهد، اما این موفقیت نه از طریق افزایش تولید و فروش، بلکه به واسطه عوامل خارجی مانند تورم و افزایش نرخ فروش حاصل شده است. آیا در چنین شرایطی، بنیاد مستضعفان به عنوان مالک اصلی میتواند با تغییر سیاستها، ساختار و کارایی کگاز را بهبود بخشد؟
دیدگاهتان را بنویسید