شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×

متا به تازگی اپلیکیشنی مستقل با نام Meta AI را معرفی کرده است که به عقیده برخی، یادآور داستان‌های دلهره‌آور قرن بیست و یکم است. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد تا مکالمات شخصی خود را بدون آگاهی کامل، به نوعی به چت‌بات منتقل کنند که نگرانی‌های قابل‌توجهی را در زمینه حفاظت از اطلاعات ایجاد […]

نقض حریم خصوصی در اپلیکیشن جدید متا: مکالمات کاربران در معرض دید عموم
  • کد نوشته: 2416
  • ۷ تیر
  • 271 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • برچسب ها

    متا به تازگی اپلیکیشنی مستقل با نام Meta AI را معرفی کرده است که به عقیده برخی، یادآور داستان‌های دلهره‌آور قرن بیست و یکم است. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد تا مکالمات شخصی خود را بدون آگاهی کامل، به نوعی به چت‌بات منتقل کنند که نگرانی‌های قابل‌توجهی را در زمینه حفاظت از اطلاعات ایجاد کرده است.

    زمانی که کاربران از این ابزار هوش مصنوعی سوالاتی می‌پرسند، گزینه‌ای جهت اشتراک‌گذاری مکالمه وجود دارد که آن‌ها را به صفحه‌ای هدایت می‌کند که پیش‌نمایشی از محتوا را نمایش می‌دهد. با این حال، برخی از کاربران به نظر می‌رسد اطلاعی از این ویژگی ندارند و ممکن است مکالمات متنی، فایل‌های صوتی یا تصاویرشان به صورت عمومی با دیگران به اشتراک گذاشته شوند. به طور مثال، یکی از افراد در یک روز عادی سوالی کنجکاوانه از هوش مصنوعی پرسید: «چرا بعضی بادها بوی بدتری دارند؟»

    نگرانی‌های مرتبط با حریم خصوصی

    این پرسش ساده در مورد بادگلو، تنها گوشه‌ای از چالش‌های بزرگ‌تر این اپ به شمار می‌آید. کاربران دیگر درخواست‌هایی را مطرح کرده‌اند که به مشاوره درباره فرار مالیاتی، احتمال دستگیری اعضای خانواده به علت ارتباط با جرایم اقتصادی یا راهنمایی در نوشتن نامه مرجع برای افراد درگیر مسائل قانونی اختصاص دارند. علاوه بر این، کارشناسانی مانند ریچل توبک نمونه‌هایی از اطلاعات حساس مانند آدرس‌های شخصی و جزئیات قضایی را در این پلتفرم پیدا کرده‌اند.

    بحت در مورد حریم خصوصی در این اپلیکیشن به حدی بحرانی است که حتی اگر فردی درباره مسائل حساس یا شخصی مثل ارتکاب جرم یا مشکلات بهداشتی اعتراف کند، این اطلاعات ممکن است به صورت عمومی قابل مشاهده باشند. متا تاکنون هیچ جزئیاتی در مورد نحوه تنظیمات حریم خصوصی یا محل انتشار این اطلاعات به کاربران ارائه نکرده است.

    واکنش منفی کاربران به عملکرد اپلیکیشن

    این مشکلات شاید با پرهیز از انتشار اپلیکیشنی با قابلیت نمایش عمومی مکالمات کاربران قابل پیشگیری بود. سابقه تلاش شرکت‌های دیگر مانند AOL در اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران نشان داده که چنین اقداماتی می‌تواند به چالش‌های جدی منجر گردد. در این مورد، طراحی اپ جدید متا نمونه‌ای از تصمیم‌های پرریسک و نتیجه فاجعه‌بار است.

    بر اساس آمار منتشرشده، این اپلیکیشن از زمان ارائه آن در تاریخ ۲۹ آوریل، حدود ۶.۵ میلیون بار دانلود شده است. عددی که شاید برای یک اپ مستقل چشمگیر به نظر برسد، اما وقتی صحبت از یکی از بزرگ‌ترین و ثروتمندترین شرکت‌های جهان باشد، این میزان دانلود نشان‌دهنده موفقیت محدودی است.

    افزایش مشکلات و رفتارهای غیرمنتظره کاربران

    با گذشت زمان، سوالات مطرح شده در پلتفرم Meta AI به سرعت به یک بحران جدی تبدیل شده‌اند. تنها در مدت‌زمان کوتاهی، تعداد پست‌های غیرعادی و نمونه‌هایی از رفتارهای نامتعارف به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است.

    ظاهراً اگر متا قصد داشت کاربران بیشتری به اپ جدید جذب کند، این استراتژی به قدرت شرمساری اجتماعی برای جلب توجه متکی بوده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *