شنبه / ۱۵ آذر / ۱۴۰۴ Saturday / 6 December / 2025
×

“`html بر اساس اخبار منتشر شده، بابک مصدق، معاون توسعه محصول در شرکت زامیاد، از امضای توافقی برای ساخت ۳۰ هزار دستگاه خودروی وانت نیسان دوگانه‌سوز (بنزینی-سی‌ان‌جی) با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر داد. زمان تولید این خودروها برای سال ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی شده است. پایان سهمیه‌های قبلی و گذار به استانداردهای جدید […]

امضای قرارداد برای راه‌اندازی خط تولید ۳۰ هزار وانت نیسان دوگانه‌سوز
  • کد نوشته: 2037
  • ۱۹ خرداد
  • 70 بازدید
  • بدون دیدگاه
  • برچسب ها

    “`html

    بر اساس اخبار منتشر شده، بابک مصدق، معاون توسعه محصول در شرکت زامیاد، از امضای توافقی برای ساخت ۳۰ هزار دستگاه خودروی وانت نیسان دوگانه‌سوز (بنزینی-سی‌ان‌جی) با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر داد. زمان تولید این خودروها برای سال ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی شده است.

    پایان سهمیه‌های قبلی و گذار به استانداردهای جدید

    مصدق اظهار کرد که از برنامه تولید قبلی ۳۵ هزار دستگاه وانت نیسان با ویژگی‌های قدیمی، تاکنون ۳۰ هزار دستگاه ساخته شده و ۵ هزار دستگاه باقی‌مانده طی یک ماه آینده تکمیل می‌شود. پس از این مرحله، تولید مدل‌های جدید نیسان آغاز خواهد شد که این خودروها مطابق با استانداردهای ۸۵گانه طراحی شده‌اند. ویژگی‌های جدید این خودروها شامل سیستم کنترل پایداری، هشدار انحراف از مسیر، ترمز پیشرفته اضطراری، فرمان هیدرولیک، صندلی‌های تنظیم‌شونده و افزایش ۱۶ سانتی‌متری در فاصله محورها برای بهبود پایداری است.

    سؤالات پیرامون قرارداد جدید و دیدگاه انجمن خودروسازان

    طبق توافق‌نامه‌ای که در مهرماه ۱۴۰۳ میان وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد منعقد شد، تولید نیسان با مشخصات قدیمی محدود به ۳۵ هزار دستگاه بود. اما قرارداد جدید برای تولید ۳۰ هزار دستگاه دیگر، پرسش‌هایی را برانگیخته است. احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان، توضیح داد که از این تعداد، ۵ هزار دستگاه مربوط به برنامه قبلی است و ۲۵ هزار دستگاه دیگر از مدل‌هایی با استانداردهای جدید شامل نیسان و پادرا تولید خواهند شد.

    بازگشت پرحاشیه نیسان آبی به میدان تولید

    نیسان آبی که بیش از نیم قرن از حضورش در بازار می‌گذرد، قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۳ به‌دلیل عدم تطابق با استانداردهای ۸۵گانه از خط تولید کنار گذاشته شود. اما با امضای قرارداد جدید، این خودروی قدیمی بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است. پیش‌تر سازمان ملی استاندارد عنوان کرده بود که مدل‌های دوگانه‌سوز این وانت به‌دلیل محل نامناسب نصب مخازن سی‌ان‌جی، ریسک بالایی دارند و گزارش‌هایی از حوادث ناشی از انفجار این خودرو ثبت شده است.

    تناقضات ایمنی و محبوبیت پایدار نیسان آبی

    با وجود انتقادات فراوان به کیفیت پایین، طراحی قدیمی و مشکلات ایمنی، نیسان آبی همچنان در میان خریداران خودروهای نیمه‌سنگین محبوبیت بالایی دارد. طبق گزارش پلیس راه، این خودرو در شرایط بارندگی بیشترین آمار واژگونی را در میان خودروهای مشابه به خود اختصاص داده است. سال گذشته، مسئولان شرکت زامیاد برای انتظار ادامه تولید این خودرو بدون رعایت استانداردهای لازم با رئیس قوه قضائیه جلسه‌ای برگزار کردند، اما چالش‌های ایمنی این محصول همچنان پابرجاست.

    “`

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *