بر اساس بررسیهای محققان موسسه مشاورهای «آلیکس پارتنر» (AlixPartners)، پیشبینی میشود که میزان فروش جهانی خودرو تا سال ۲۰۲۵ تنها یک درصد رشد داشته باشد. این در حالی است که افزایش تقاضا در کشورهای آسیایی و چین، کاهش درخواست در مناطق غربی را تا حدودی متعادل خواهد کرد.
همچنین انتظار میرود که این شرایط و تأثیر سیاستهای تعرفهای ایالات متحده، خودروسازان را به سمت کاهش مخارج و محدود کردن تولید سوق دهد. اما پژوهشگران این موسسه تأکید کردند که انگلستان به دلیل هزینههای انرژی بالا، سیستمهای پراکنده تأمین مواد اولیه، کمبود نیروی ماهر، و ابهامهای سیاسی و اقتصادی، با مخاطرات جدیتری مواجه خواهد بود.
به گفته «اندرو برگباوم»، یکی از کارشناسان این مؤسسه، بخش عمدهای از خودروهای تولیدی در انگلستان به بازارهای خارجی صادر میشود. این وابستگی به صادرات، بهویژه در شرایط کاهش تولید، خطراتی جدی برای صنعت خودروسازی این کشور ایجاد خواهد کرد.
گزارش ارائه شده توسط «آلیکس پارتنر» همچنین نگرانیها درباره رقابت روزافزون در حوزه خودروهای الکتریکی را افزایش داده است. با کاهش رشد کلی بازار خودرو، تولیدکنندگان مجبور خواهند بود با محدود کردن هزینهها، سرمایهگذاری لازم برای توسعه خودروهای برقی را تضمین کنند.
انگلستان همچنان در موقعیت دشواری قرار دارد، زیرا وابستگی کارخانههای این کشور به صادرات بسیار زیاد است. در سال گذشته میلادی، از مجموع ۹۰۵ هزار و ۲۳۳ خودرو تولید شده در انگلستان، تقریباً ۸۰ درصد آنها به خارج از کشور ارسال شدند.
به گزارش فعالان صنعت خودرو، تقاضای داخلی در انگلستان کم و بدون تغییر است. هرچند که بازار این کشور در ماه مه شاهد اندکی رشد بود، این افزایش تنها ۱.۶ درصد در مقایسه با ماه مه سال گذشته بود. از سوی دیگر، تولیدکنندگان در یک سال و نیم اخیر، بیش از ۶.۵ میلیارد پوند برای ارائه تخفیفهای فروش هزینه کردهاند، که این وضعیت پایدار به نظر نمیرسد.
بر اساس درخواست انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان خودرو، باید اقداماتی برای بازگشت انگلستان به جایگاه یکی از ۱۵ کشور برتر جهان در تولید خودرو انجام شود.
در همین راستا، توافقی به منظور حمایت از خودروسازان انگلیسی در برابر تعرفههای واردات اعمالشده توسط آمریکا، از هفته گذشته اجرایی شده است. این قرارداد، میزان تعرفه خودروهای انگلیسی را از ۲۷.۵ درصد به ۱۰ درصد کاهش میدهد.









دیدگاهتان را بنویسید